This week's pick:


Monday, January 25, 2010

ROCKETEER by Mr. Hawthorne



Lets start this shit off.

Dedicated to Dave Stevens. Hope I learn to fly as high, and as well, as you did.

Mike

26 comments:

Francesco Francavilla said...

HOLY COW!!! Way to set the bar HIGH, Mike :D
Love the angle and the composition, and the art-deco trim is such a nice period touch :)

This is gonna be a tough week ;)

Cheers,
Francesco

ANDY KUHN said...

mike,

that's super-badass, as per usual.
i love the deco style frame!

Chris said...

I wish there was a place to comment on this blog as a whole, because you guys are just killing it. Awesome stuff, top to bottom.

Laura said...

This is gorgeous Mike! The bar has indeed been set very high for this week! :)

Steve Bryant said...

Awesome, Mike! Super ambitious and completely gorgeous!

Nathan Fairbairn said...

That's just great, Mike! I love the deco panel borders, too! I'm totally stealing that!

Mr. Hawthorne said...

You folks are all entirely too kind. :)

Thank you!

Mike

Mike Exner III said...

The Rocketeer! What a great idea for the second week. Really looking forward to the other renditions as well, but this one is off-the-charts gorgeous.

tomfowler said...

beeheeootifull, mr. hawthorne.

Ron Salas said...

That looks absolutely incredible.
Love those spotted blacks.

=shane white= said...

Great job, Mike.

=s=

Mitch Breitweiser said...

wow! Way to kick things off!

Mr. Hawthorne said...

Hey, thanks guys!

Now,if only I had Betty in there then maybe this would really be a winner! ;)

Mike

Declan Shalvey said...

Ugh! You drew a freakin' city background!?! Mine is gonna look laaaaaa-zy.

Great stuff man. Nice grace to the pose.

Dan McDaid said...

Glorious, elegant stuff - love it!

Mr. Hawthorne said...

Declan - I won't be making that a habit, I assure you. Kinda had to for this one to sell the idea of him zooming around :)

Dan - Thank you, sir!

Can't wait to see all of your versions!

Mike

rory said...

Pics like this make this one of the first sites I look forward to checking every day.

Evan "Doc" Shaner said...

Jeez, Mike. I can't say anything that hasn't already been said, but wow.

Mr. Hawthorne said...

Rory - Great! That's the plan :)

Evan - Thanks man! :)

Patrick Zircher said...

The 'stop' has been pulled out and left bleeding on the floor.
What a fun piece.

Mitch Gerads said...

ZoOOoom! beautifully clean work, Mike. Every time I see you draw a different character I think you should be doing their book.

Mr. Hawthorne said...

HA! Thanks man :)

Chris Samnee said...

Yeesh. Way to make me step up my game this week, jerk face.

This is perfect. Just damn perfect.

Mr. Hawthorne said...

Hey!

"Jerkface", huh? How'd you know my maiden name?

Mike

Brian said...

I love it. The composition, the angle and including the birds really makes the viewer "feel" a man rocketing through the air.

Mr. Hawthorne said...

Thanks, Brian :)